úterý 2. května 2017

Festival tulipánů

Každoročně se těším na jaro, až se zahrada zazelená, rozsvítí žlutou barvou květů narcisů a zlatice, ale hlavně rozzáří různobarevnými tulipány. Miluji květiny všechny možné, některé více některé méně, ale pak je ještě jeden stupeň nad nimi všemi a ten je vyhrazen tulipánům.


Tulipán je prostě dokonalá květina. Má jednoduchý tvar a zároveň obrovskou variabilitu nejen barev ale i kultivarů. Od jednoduchých, plnokvětých, liliokvětých, papouškovitých, třepenitých, botanických a mnohých dalších.


Některé jsou rané, jiné pozdní, Všechny skupiny dohromady zajistí tulipánový festival na dva měsíce -  od začátku dubna do konce května.

Burgundy

Tulipány jsou vhodné do vázy, kde vydrží až týden. Jen jim příliš nesvědčí teplo našich domovů, takže pokud se z nich chceme těšit déle, je dobré je dát na noc do chladnějšího prostoru nebo třeba na balkon.
Blushing Lady
Pokud si chcete vzít do vázy tulipány z vlastní zahrady, uřežte je tak, aby na rostlině zůstaly aspoň 2 listy. Tak bude mít tulipán sílu vytvořit novou cibuli, která vám vykvete i příští rok.

Muvota

Mé letošní novinky: Muvota, Blushing Lady, Candy Prince, Apricot Beauty, Stunning Apricot, White Parrot, Angelique, Groenland, Virichic, Burgundy, Creme Upstar



Některé tulipány jsem koupila ve směsi nebo si ke mně našly cestu bůhvíjak, takže kdybyste někdo věděli, jak se jmenují, budu vám vděčná. Jsou to ty, které nemám popsány.








9 komentářů:

  1. Ahoj, tedy ta Muvota bude pěkná ;-) Tvoje bezejmenné neznám, jen Burgundy mi přijde málo tmavý, jako by to vůbec nebyl on..http://www.fotosik.pl/zdjecie/2dabb5300f36c81b
    Co máš na první fotce?
    Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ve skutečnosti je Muvota ještě krásnější a výraznější. Úplně přitahuje pozornost mezi všemi tulipány. Co mám na první fotce, bych taky ráda věděla. Jsou to první tulipány, které mi vždy kvetou. Díky za odkaz na tu tulipánovou galerii. Míša

      Vymazat
  2. Ahoj, a odkud máš tu Muvotu? Zasílají jí někde v čr? Zatím jsem to nenašla. Mě ta tvoje první fotka připomíná můj Greig's Happy ale ted když jsem to porovnala, tak to není on. Můj má silnější a jasnější pruhování.http://www.fotosik.pl/zdjecie/5e1c886c15fdba2f
    Ještě je jedna galerie (nesrovnatelně menší)na :
    http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=31&t=50308&start=0
    tam mám spoustu fotek i já ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nijak jsem o ni neusilovala. Přišla jsem k ní náhodou. Prostě jsem ji koupila v Garden centru v Ostravě, kde ji prodávali na kusy. Mám jich jen 5, ale kdyby se dobře množila, klidně vyměním.

      Vymazat
  3. Ještě k té první fotce....prohlížela jsem si nabídku tulipánů pana Krupky. Mrkni na skupinu 14.greigi a na tulipán Quebec ;-)
    http://www.kgardens.org/T1_IV.htm

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Míšo,
    máš pekný blog - o záhrade zmýšľame podobne - a parádny tulipánový záhon. Prvý tulipán je určite T. Greigii ´Quebec´.
    L

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lusika,
      moc děkuji za návštěvu. Jsem moc ráda, že se můžu podělit o tu krásu.
      Zdraví Míša

      Vymazat