neděle 22. října 2017

Květináč s cibulkami

I když každoročně sázím hodně různých cibulek na zahradu, do květináče jsem je ještě nikdy nesázela. Ale už jsem viděla spoustu různě osázených nádob a čím dál tím více mě lákalo to vyzkoušet také.



Letos tedy nastal ten správný čas. Našla jsem si velký plastový květináč, dno jsem vyskládala cihlovými střepy a zasypala malou vrstvou zeminy.



Nejnižší vrstvu by měly tvořit největší cibule. Já jsem zvolila tulipány v počtu 6 cibulek. Tulipány jsou Tulipa fosteriana - Orange Emperor, oranžovo-zelené, vícekvěté a velmi rané.



Zasypala jsem je kompostem se zeminou tak, aby jim lehce vyčnívaly špičky. To je důležité, abyste další vrstvu cibulek dali trochu na jiné místo, než jste umístili tulipány. Druhou vrstvu tvoří 9 narcisů.
Vybrala jsem vícekvěté Tazetta Minnow s velmi drobnými květy.


Opět jsem je překryla kompostem a trochou zeminy. Třetí vrstva je složená z modrých modřenců Blue Spike, kterých jsem měla jen šest a proto jsem je doplnila bílou sasankou Anemone blanda White Splendour.


Se sasankami nemám zatím žádné zkušenosti, ale byly ve výprodeji, tak jsem si řekla, že to s nimi zkusím. Jejich hlízy jsem namočila přes noc do vody a přidala do třetí vrstvy k modřencům.



Vše jsem zase zasypala zeminou a kompostem a nahoru nasadila macešky, abych se celý podzim nekoukala na holý květináč. Květináč umístím blízko domu, kde by měl vydržet přes zimu. Pokud bude mrznout opravdu třeskutě, sklidím ho na nějakou dobu do sklepa nebo na nevytápěnou verandu.



Na výsledek si budu muset počkat do jara. Ale doufám, že se podaří. Na jaře macešky odstraním, aby měly cibuloviny dost místa.  A budu ráda, když se budou rostlinky v kvetení střídat. Může se také stát, že pokvetou narcisy společně s tulipány následovány modřenci a sasankami.

A na to, jak to vypadalo, když cibulky rozkvetly, se  můžete podívat tady

8 komentářů:

  1. To bude krása a myslím, že další rok u jednoho kusu květináče nezůstane. Já jich mám šest a je to radost. Ale na třeskuté mrazy nečekejte a květináč pořádně obalte, jinak Vám cibulky zmrznou. Já nahoru dávám vrstvu spadaného listí a květináč obalím několika novinami a plstí, nakonec bublinkovou folií. A stejně mi jeden vloni zmrzl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dano, děkuji za návštěvu i komentář. Jsem ráda, že mi píšete své zkušenosti, protože zatím jsem viděla takto pěstovat cibulky jen v Británii nebo v jiných zemích, kde mají mírnější zimy.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  2. Míšo, těším se na fotky Tvých rozkvetlých květináčů. Já nechávám do mrazů květináče s jarními cibulovinami venku na okenním parapetu, když čekáme mrazy, tak je šoupnu do garáže a zase po mrazech vyndám truhlíky ven. Nerychlím je, takže cibuloviny kvetou v jejich obvyklém čase.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, jsem sama zvědavá, jak to dopadne. Taky asi květináč před mrazem schovám. A určitě bych chtěla, aby kvetly až na jaře.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  3. Tak to vypadá slibně. Moc se těším na výsledek a případně se budu opičit. :-)
    Měj se fajn! Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dý, pokud se vše povede, určitě se na jaře pochlubím.
      Zdraví Míša

      Vymazat
  4. Tak to je moc bezva nápad, taky bych mohla zkusit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdenko, vždycky jsem tyto jarní nádoby obdivovala na jiných zahradách, tak doufám, že se mi taky podaří. Pravda, u nás je s nimi více práce, jen tak se venku nechat nemůžou.
      Zdraví Míša

      Vymazat